mjo...

Nu är klockan snart halv. Vilket jag hade tänkt sitta till. Har jag spelar gitarr? Jag har haft den i mina händer en gång sen senaste inlägget. Då testade jag att spela med datorn och att plocka. Jag gav upp efter ca 1½ takt. RÖV. Vill inte. Sen så finurlade jag lite på temaarbetet och kom på en bra inspirationskälla som jag nu har tagit lite idéer ifrån, får se om gruppen diggar det imorron.

Sen ringde storebror. Julklappsprat. Julklappsprat det här året handlar om att vi inte ska köpa några julklappar. Givetvis hade jag inte fattat det innan jag fixade julklappar åt hela familjen. Dock så är den julklappen liksom som en annan grej, nåja. Kan inte skriva för mycket om de små liven läser ;)
Storebror frågade vad jag gjorde.

Jag: Sitter i skolan och övar till en gitarrtenta jag har på torsdag...

Storebror: Va? Vad jobbigt...

Jag: Jåru...

Storebror: Måste man kunna spela gitarr för att bli lärare?

Jag: Tydligen...

Det har han banne mig rätt i. Jag blir inte bättre lärare/förskolelärare bara för att jag kan spela gitarr. Snarare sämre. För jag irriterar mig bara så fort jag ser en gitarr. Dessutom kunde jag lärt mig något nyttigt alla dessa timmar jag ägnat åt sex strängar på en trälåda.

Iofs skulle jag verkligen vilja kunna spela gitarr. Men jag hoppar gärna över vägen från att inte kunna ett dugg till att kunna ta de nödvändigaste ackorden + plocka.

Ett försök till. Sen hem till Mario Party 8 ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0