katjiiiiing.

Bara för att jag har gått gymnasiet i Södertälje, läst på högskolan i minst ett år och kanske lite för att jag heter Westerberg i efternamn så inkasserar jag 8000 SEK den 30e januari.

Jag har skrivit ett brev (brev 1) och bett om en ansökningsblankett. Sen har jag skrivit i den blanketten, dragit kopior på gymnasiebetyg, referenser m.m. samt fått ett utdrag ur LADOK (högskolans betygsdatabas, eller nåt) på mina betyg och skickat in tillsammans med en liten skrift (brev 2).

Det gav mig 8000 kronor. Man tackar, man tackar :)


Brev nr 1:

Kalmar 071014
Bästa styrelse,

Jag önskar att få den särskilda blanketten tillsänd till mig, för att få möjligheten att söka Ert stipendium.

Med vänlig hälsning
Elin Westerberg


Brev nr 2:

Kalmar, 2007-11-02

Bästa styrelse,

Härmed söker jag stipendiet Ni delar ut till studenter, studerande vid högskola eller universitet.

Mina studier på lärarprogrammet vid högskolan i Kalmar går fortsatt bra. För tillfället är jag ute på VFU (VerksamhetsFörlagdUtbildning, med andra ord praktik) och jag känner mer och mer att jag trivs med mitt framtida yrke som tidigareårs-lärare.

När detta år är slut har jag endast ett år kvar av mina studier och jag ser verkligen fram emot den dagen jag tar min lärarexamen!

Med vänlig hälsning
Elin Westerberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0