hemkommen, 22 och mätt.

Nu är jag hemma i Kalmar igen. Åkte 14.48 i torsdag och kom 16.20 idag. Under min vistelse hemma hos mor och far och jag hunnit fylla hela 22 år. Fantastiskt. Jag har bara 3 år kvar till 25 vilket innebär att jag då snart är 30. TRETTIO! Då ska man ju ha hus, barn, fast jobb och se chick ut. Jag tror jag lämnar ämnet ålder nu.

Jag har i alla fall haft det toppen. Jag har gått på stan, tittat på när mamma och pappa klippt sig, solat, badat i Mälaren, gått barfota i gräset, ätit hemodlad potatis, kramat släkten, skjutit kräftklor, öppnat paket och ÄTIT.

Jag tänkte på det på tåget idag. Jisses vad jag och päronen ätit. Kolla:

Torsdag: Middag inmundigas när jag kommer hem (sent). Kycklingsallad.
Fredag: Lunch på Torekällbergets värdshus - kalvfilé med potatis och gräddsås (jag dog lite, så gott var det). Middag: grillad fläskfilé med hemodlad potatis och pappas cole slaw-sallad (jag dog lite till).
Lördag: KRÄFTOR! Samt mammas västerbottenostpaj - mums. Glass och hemmagjorde havreflarn.
Söndag: Fika med mackor på bryggan i Mälaren (lunch), middag var helgrillad rostasfilé med hemodlad potatis och bearneisesås.
Måndag: Lunch: Jättestor macka med tokmycket skagenröra samt TÅRTA (hurra hurra hurra hurra!). Middag: kantarelltoast (egenplockade), rostbiff med rotfruktsgratäng och sallad, frukttjofräs med vit choklad och glass.

Och så har jag ju ätit frukost :)

Det var väl det :) Imorgon ska vi besöka Enok vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0