uppdatering.

Var ett tag sedan jag skrev ordentligt här.

I fredags så var det partaj hemma hos oss. Lite blandat folk, trevligt värre. Tyvärr blev Anders lite dålig lite väl tidigt. Men det var najsigt. På lördagen så cyklade, som skrivet, jag och Anders till IKEA. Det började med att jag ville äta bakisfrukost på McDonalds och Anders sa på skoj "Näe, Burker King är godare" och jag tyckte "ptja, visst, det är ju fint väder". Så vi cyklade till Burger King och passade på att besöka IKEA. Det inhandlades badrumsmattor, potpurri, vaniljljus, citruspress och en väska till mig :) När vi kom ut så hade Jas-planet sin uppvisning. Vi cyklade hem och jag satte mig i solen och läste. SÅ SKÖNT!

Sedan lagade vi tokgod mat. Rostbiff med ugnsrostade rotfrukter med tomat- och bearneisesås. Slurrrrp. Sedan så cyklade jag min kos till Johanna som hade inflyttningsfest. Det var trevligt som tusan och jag var yngst (som vanligt... :)). Jag fick titta på Saras lägenhet också. Saras var mer praktisk tror jag, men Johannas vad tokmysig. Om jag hade fått välja hade jag nog valt Johannas... Sedan bar det av till stan med siktet på Harrys, men det var toklång kö och nästan fullt så vi struttade vidare till Broadway aka Jurassic Park. Haha. I dörren var det "okej då" när jag visade legget. Det var jättefint där inne men människorna var inte det jag är van vid, eller så. Men vi hade trevligt, yoyo. Läste i tidningen igår att någon hade blivit nerslagen på dansgolvet. Skönt att vi gick vid 1.

I söndags var jag lite bakis. Jag bara slappade och gosade på Anders. Kl 15 var det KFF-BP. Vi gick till KM vid 14 för att käka innan. Då var det packat med folk, de som skulle till matchen. Vi ifck stå och vänta "ett tag". Sedan fick vj ätnligen vårt bord och strax vår mat! Alltså. Jag vet inte om jag ska uttala mig om matchen. Den var typ... tråkig. Sen blev det ju trevligare när Kalmar gjorde 1-1 och ännu bättre när de gjorde 2-1. Och sen blev jag arg på Sorin och så blev det 2-2. Om Kalmar vunnit hade vi legat ETTA! Kanske inte efter denna omgång, men ändå. Rööööv.

Och igår så började min praktik. Jag är på en förskola. Avdelning har 1-5åringar. Och jag har verkligen hittat hem. Det var absolut rätt beslut att ändra så att jag läser mot de yngre. Känns verkligen jätteskönt. Jag är, tyvärr, lika blyg som vanligt men det går rätt bra. Känns som om jag tagit ett stort kliv bara från igår till idag. Toppen!

Och barnen är sockersöta. Dessutom så är det inte alls så mycket skrik och konflikter som jag förväntade mig. Wiiie!

Nu har jag lagat lite mat som står på spisen och puttrar. Anders kommer när som helst hem från träningen. Sen ska vi ääääta. Jag är tokhungrig.

ÄSCH!
Tråkinlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0