shoppingtur.

Vi varpå shoppingtur. Jag handlade frimärken så jag kunde returnera en film som jag glömt avbeställt, vi var på Systembolaaaget och köpte öl och cider. Det är fortfarande lika kul att visa legget :D Sedan köpte vi en ny Trisslott för en gammal vi vunnit 50:- på, men nu vann vi inget mer.

Sedan så gick jag ner till stationen för att köpa busskort till praktiken. För 20 resor (precis så många som jag ska åka) fick jag betala 260:-. TVÅHUNDRASEXTIO KRONOR! Visst blir varje resa 6:- billigare men ändå. Jag har ALLTID fått pendla till min praktikplats vilket betyder att jag får betala en jävla massa pengar för att över huvud taget kunna ta mig dit medan andra får vara inne i stan varenda gång. GAH. Jag blir så arg. Kan skolan betala tack!?

Jag har kommit på ett system.

Nya studenter får ha sin praktik så att de måste pendla, sedan kommer man närme och närmre stan (eller där man vill) ju längre man har gått utbildningen. För de jag läser med nu går sin andra termin och vissa av de har hamnat inne i stan, kunde inte jag fått det istället som redan pendlat två perioder?

I-landsproblem. I know. Men fasiken vad det svider i plånboken. Jag är arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0