hamlet i skara.

Nu är jag tillbaka i Kalmar efter att ha spenderat min tid hos Marina i Skara sen i lunchtid i lördags. Hon spelade drottning Gertud i sin slutproduktion Hamlet, och faaaaaaaaasiken vad hon rockade. Hon är så fantastiskt bra så jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Hur i helsike kan hon INTE ha kommit in på teaterhögskolorna än!? Jag blev stum av förvåning.

Föreställningen var jättebra och jag tror inte jag har sett en så bra Shakespearepjäs förut. Inte för att jag sett många, men denna är och förblir nog den bästa... Jepp. Marinas farfar med sambo var också där. Mycket trevliga människor :) Efter föreställningen så var det premiärsfest (de hade premiär i fredags, men eftersom de hade en föreställning på lördagen så var festen då). Det var jätteskojigt också. God mat, gott att dricka och trevliga, tokiga och knasiga människor. Vi gick hem vid 04 och kom i säng vid 04:30. Jag steg upp vid 11 igår, åt och duschade och lite sådär. Sedan så åkte farfar och sambo. Jag och Marina tittade på TV (Tack gode gud) och jag somnade lite. Sedan tittade vi på filmmaterial vi hade till en film vi spelade in i tvåan på gymnasiet. Haha, vad roligt det var. Ibland kan jag ju faktiskt vara rolig och när jag var 17 var jag ganska söt... Sedan gick vi på promenad och svängde in på en auktion, det var skojigt. Men vi köpte inget :) Sedan letade vi Bingolotter i halva Skara. Vi fick tag i de två sista på Pressbyrån. Vi köpte med oss pizza hem som vi åt (slurp) och tittade sedan på Bingolotto, men vi vann inget alls :( Sedan masserade vi varandra lite och sedan somnade jag. Hoppla. Jag vaknade kl 01:00 i lite småpanik. Gick upp och ornade mig på natten och satte alarm och så. Sedan vaknade jag typ kl 6 imorse pigg som tusan.

Sen var det packning, frukost och hejdå. Sen har jag åkt buss och tåg och är nu hemma sen ca 1½ timme.

Och nu ska jag städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0